Twórcy reklam używają w swojej pracy terminu target, na określenie grupy docelowej, dla której tworzony jest produkt. Okazuje się, że w przemyśle muzycznym obowiązują podobne standardy. Przy tworzeniu zespołów producenci starają się myśleć podobnie. Dobierają ludzi w taki sposób, żeby jak najszersza publiczność chciała kupować ich płyty. Bardzo dobrze widać to na przykładzie współczesnych gwiazd nastolatków. Wykreowane przez Disneya gwiazdy, jak np. Miley Cyrus, Bracia Jonas, czy Selena Gomes, zostały wcześniej zaprogramowane na sukces. Dokładnie określono, do kogo mają trafiać ich piosenki, jaki dobrać repertuar i tematykę utworów. Dzięki swoim możliwościom Disney nagrywa seriale z udziałem swoich gwiazd, dzięki czemu podnosi jeszcze zainteresowanie. Sytuacja zaczyna się zmieniać, kiedy gwiazda dorasta i trzeba zdecydować, co zrobić dalej. Zwykle nie ma pomysłu na przejście młodej artystki w świat dorosłych. Dla wielu bowiem pozostaje ona dzieckiem, gwiazdą dla nastoletnich odbiorców. Próby zmiany wizerunku nie przynoszą efektu, bo wcześniej określony target blokuje możliwość rozwoju. Kiedy jedna gwiazda zaczyna się wypalać, producenci w jej miejsce kreują następną.

Comments are closed.

  • Wygasające gwiazdyWygasające gwiazdy
    Wiadomo, że gwiazdy są modne tylko przez jakiś czas. Gdy wydadzą jakąś super płytę, to wtedy mówią i piszą o nich wszędzie. Każdy brukowiec interesuje się każdą chwilą z ich …
  • Filmowa Zielona GóraFilmowa Zielona Góra
    Film, to jedna z towarzyszących naszemu życiu sztuka kadrowania rzeczywistości bądź wyśnionych fantazji. Typologie względem, których można by definiować film zależą od wielu czynników. Jednym z nich, niektórzy uważają, że …
  • Do tworzenia należy mieć talentDo tworzenia należy mieć talent
    Tysiące ludzi marzy o karierze, jednak aby być sławnym, należy zdawać sobie sprawę czym jest sztuka. Na kimś takim spoczywa obowiązek rozwoju kultury. Najbardziej popularnymi pomysłami jest zajęcie się filmem …