Twórcy reklam używają w swojej pracy terminu target, na określenie grupy docelowej, dla której tworzony jest produkt. Okazuje się, że w przemyśle muzycznym obowiązują podobne standardy. Przy tworzeniu zespołów producenci starają się myśleć podobnie. Dobierają ludzi w taki sposób, żeby jak najszersza publiczność chciała kupować ich płyty. Bardzo dobrze widać to na przykładzie współczesnych gwiazd nastolatków. Wykreowane przez Disneya gwiazdy, jak np. Miley Cyrus, Bracia Jonas, czy Selena Gomes, zostały wcześniej zaprogramowane na sukces. Dokładnie określono, do kogo mają trafiać ich piosenki, jaki dobrać repertuar i tematykę utworów. Dzięki swoim możliwościom Disney nagrywa seriale z udziałem swoich gwiazd, dzięki czemu podnosi jeszcze zainteresowanie. Sytuacja zaczyna się zmieniać, kiedy gwiazda dorasta i trzeba zdecydować, co zrobić dalej. Zwykle nie ma pomysłu na przejście młodej artystki w świat dorosłych. Dla wielu bowiem pozostaje ona dzieckiem, gwiazdą dla nastoletnich odbiorców. Próby zmiany wizerunku nie przynoszą efektu, bo wcześniej określony target blokuje możliwość rozwoju. Kiedy jedna gwiazda zaczyna się wypalać, producenci w jej miejsce kreują następną.

Comments are closed.

  • Do posłuchaniaDo posłuchania
    Bardzo szerokie jest grono osób, które nie są zainteresowane ściąganiem z Internetu muzyki zapisanej w formacie mp3, a którym w zupełności wystarcza możliwość słuchania za pośrednictwem sieci właśnie swoich ulubionych …
  • Shakira na MŚ 2012Shakira na MŚ 2012
    Piosenkę na Mistrzostwa Świata 2012 w piłce nożnej, które rozgrywane były w Republice Południowej Afryki przygotowała Shakira. Jej utwór aż tak bardzo podobał się kibicom, że już na kilka tygodni …
  • JazzJazz
    Jazz to gatunek muzyczny, który narodził się w Nowym Orleanie, w Stanach Zjednoczonych. Stanowił on wówczas swoistą hybrydę kilku innych rodzajów muzyki, w tym muzyki zachodnioafrykańskiej oraz europejsko – amerykańskiej. …