Twórcy reklam używają w swojej pracy terminu target, na określenie grupy docelowej, dla której tworzony jest produkt. Okazuje się, że w przemyśle muzycznym obowiązują podobne standardy. Przy tworzeniu zespołów producenci starają się myśleć podobnie. Dobierają ludzi w taki sposób, żeby jak najszersza publiczność chciała kupować ich płyty. Bardzo dobrze widać to na przykładzie współczesnych gwiazd nastolatków. Wykreowane przez Disneya gwiazdy, jak np. Miley Cyrus, Bracia Jonas, czy Selena Gomes, zostały wcześniej zaprogramowane na sukces. Dokładnie określono, do kogo mają trafiać ich piosenki, jaki dobrać repertuar i tematykę utworów. Dzięki swoim możliwościom Disney nagrywa seriale z udziałem swoich gwiazd, dzięki czemu podnosi jeszcze zainteresowanie. Sytuacja zaczyna się zmieniać, kiedy gwiazda dorasta i trzeba zdecydować, co zrobić dalej. Zwykle nie ma pomysłu na przejście młodej artystki w świat dorosłych. Dla wielu bowiem pozostaje ona dzieckiem, gwiazdą dla nastoletnich odbiorców. Próby zmiany wizerunku nie przynoszą efektu, bo wcześniej określony target blokuje możliwość rozwoju. Kiedy jedna gwiazda zaczyna się wypalać, producenci w jej miejsce kreują następną.

Comments are closed.

  • Zwyczaje i tradycje ważne dla naszej kultury
    Nasza kultura jest pełna różnego rodzaju obyczajów oraz tradycji, które na pewno zdecydowanej większość z nas są nam znane. Najwięcej tradycji oraz obyczajów kulturowych wiąże się przede wszystkim z obchodzeniem …
  • Fotografie portretowe
    Portret jeszcze kilkanaście lat temu stanowił jedyną ogólnie dostępną pamiątkę z naszej przeszłości. Bardzo duża liczba osób decydowała się na jego wykonanie, po to, by móc kilka lat później popatrzeć …
  • Tworzenie naprawdę potrafi zmęczyć
    Kultura od twórców wymaga zaangażowania, czasem nawet poświęcenia. Jest wiele przypadków, kiedy to widoczne jest całkowite oddanie, to znaczy zrezygnowanie ze szczęścia rodzinnego na rzecz tworzenia historii. Niektórzy uważają takie …