Twórcy reklam używają w swojej pracy terminu target, na określenie grupy docelowej, dla której tworzony jest produkt. Okazuje się, że w przemyśle muzycznym obowiązują podobne standardy. Przy tworzeniu zespołów producenci starają się myśleć podobnie. Dobierają ludzi w taki sposób, żeby jak najszersza publiczność chciała kupować ich płyty. Bardzo dobrze widać to na przykładzie współczesnych gwiazd nastolatków. Wykreowane przez Disneya gwiazdy, jak np. Miley Cyrus, Bracia Jonas, czy Selena Gomes, zostały wcześniej zaprogramowane na sukces. Dokładnie określono, do kogo mają trafiać ich piosenki, jaki dobrać repertuar i tematykę utworów. Dzięki swoim możliwościom Disney nagrywa seriale z udziałem swoich gwiazd, dzięki czemu podnosi jeszcze zainteresowanie. Sytuacja zaczyna się zmieniać, kiedy gwiazda dorasta i trzeba zdecydować, co zrobić dalej. Zwykle nie ma pomysłu na przejście młodej artystki w świat dorosłych. Dla wielu bowiem pozostaje ona dzieckiem, gwiazdą dla nastoletnich odbiorców. Próby zmiany wizerunku nie przynoszą efektu, bo wcześniej określony target blokuje możliwość rozwoju. Kiedy jedna gwiazda zaczyna się wypalać, producenci w jej miejsce kreują następną.

Comments are closed.

  • Śmierć muzyka nie równa śmierci artystyŚmierć muzyka nie równa śmierci artysty
    W każdej dziedzinie życia śmierć odgrywa ogromną rolę. Szczególnie widoczne jest to w muzyce, gdzie pojedynczy ludzie mogą wyznaczać pewne epoki. Z tego wynika medialność zgonów znanych ludzi. Ostatnio widzieliśmy …
  • Pożegnanie z MariąPożegnanie z Marią
    Tadeusz Borowski jest jednym z moich ulubionych polskich autorów głównego nurtu. Prezentuje on całkiem przyzwoite utwory. Potrafi on władać porządnym warsztatem literackim, pokazując swój literacki kunszt. Do moich ulubionych książek …
  • Serwisy filmoweSerwisy filmowe
    W internecie znaleźć można tak naprawdę wszystko. Jest to typ media, który jest na tyle uniwersalny i niewyczerpalny, że można w nim umieszczać nieskończoność informacji. Tak przynajmniej z pozoru się …