Współczesna technologia multimedialna pozwala na szeroką promocję muzyki wśród fanów. Wielu artystów skazanych jest jednak na konieczność polegania w tej sferze na wytwórniach. Wynika to z zapisów kontraktowych. Często droga promocji jaką obiera firma różni się od wizji artysty. Zespół Radiohead pokazał, że można na własną rękę promować swoje krążki. Pomysłem na sukces było umieszczenie w sieci swojej najnowszej płyty, za którą ściągający mógł zapłacić dowolnie określoną przez siebie kwotę. Okazało się to strzałem w dziesiątkę. Słuchacze ściągnęli płytę zupełnie legalnie, a grupa zarobiła porównywalne pieniądze, jak na tradycyjnym CD. Procent od sprzedaży był taki sam, jak przy stawkach oferowanych przez wytwórnie. Przy tym utarli nosa korporacjom muzycznym, które oczekują za swoją pracę ogromnych pieniędzy. Okazało się, że internet jest skutecznym narzędziem w walce przedmiotowym traktowaniem artystów. Pora, żeby również w Polsce doceniono taką możliwość promocji. Może dzięki temu doczekamy się artystów pokroju Radiohead.

Comments are closed.

  • O teatrzeO teatrze
    Teatr jest to jeden z rodzajów sztuki widowiskowej, w której to aktorzy kreują postaci wpisane w umowną rzeczywistość utworu scenicznego. Przy budowie takiego utworu scenicznego niezmiernie ważną rolę odgrywają: reżyser, …
  • Konstrukcje stalowe pomorskieKonstrukcje stalowe pomorskie
    Trwała i stabilna konstrukcja. Odpowiedzenie na potrzeby wymagającego klienta w odniesieniu do stworzenia miejsca, gdzie będzie on miał możliwość zaprezentowania swojej oferty handlowej to zadanie bardzo karkołomne. W większości przypadków …
  • Jak często chodzimy do teatru?Jak często chodzimy do teatru?
    Teatr towarzyszy ludziom co najmniej od czasów starożytnej Grecji, skąd zresztą bierze swój rodowód. Potem, w epoce średniowiecza, został nieco zapomniany, by na nowo ludzie odkryli go w renesansie. Od …