Współczesna technologia multimedialna pozwala na szeroką promocję muzyki wśród fanów. Wielu artystów skazanych jest jednak na konieczność polegania w tej sferze na wytwórniach. Wynika to z zapisów kontraktowych. Często droga promocji jaką obiera firma różni się od wizji artysty. Zespół Radiohead pokazał, że można na własną rękę promować swoje krążki. Pomysłem na sukces było umieszczenie w sieci swojej najnowszej płyty, za którą ściągający mógł zapłacić dowolnie określoną przez siebie kwotę. Okazało się to strzałem w dziesiątkę. Słuchacze ściągnęli płytę zupełnie legalnie, a grupa zarobiła porównywalne pieniądze, jak na tradycyjnym CD. Procent od sprzedaży był taki sam, jak przy stawkach oferowanych przez wytwórnie. Przy tym utarli nosa korporacjom muzycznym, które oczekują za swoją pracę ogromnych pieniędzy. Okazało się, że internet jest skutecznym narzędziem w walce przedmiotowym traktowaniem artystów. Pora, żeby również w Polsce doceniono taką możliwość promocji. Może dzięki temu doczekamy się artystów pokroju Radiohead.

Comments are closed.

  • Muzyka filmowaMuzyka filmowa
    Muzyka filmowa jest bardzo specyficznym gatunkiem muzycznym. Jest to muzyka komponowana specjalnie na potrzeby jakiegoś filmu i w nim użyta. Znaczenie muzyki filmowej w przedstawianym obrazie jest ogromne. Ilustruje ona …
  • Malowanie na szkleMalowanie na szkle
    Nie subtelności detali, lecz zdecydowana odrębność stylu, a zwłaszcza kolorytu, cechuje obszerną w skali kolorystycznej i ilości schematów kompozycyjnych grupę krakowską, znaną głownie z okolic Bochni i Tarnowa. Nazwać ją …
  • Kino – nierozerwalnie związane z filmemKino – nierozerwalnie związane z filmem
    Film, jego powstawanie oraz funkcjonowanie jest bardzo związany z kinem, gdyż pierwotnie filmy były wyświetlane właśnie w kinach i tam można było je obejrzeć. Początki kina są natomiast związane z …