Współczesna technologia multimedialna pozwala na szeroką promocję muzyki wśród fanów. Wielu artystów skazanych jest jednak na konieczność polegania w tej sferze na wytwórniach. Wynika to z zapisów kontraktowych. Często droga promocji jaką obiera firma różni się od wizji artysty. Zespół Radiohead pokazał, że można na własną rękę promować swoje krążki. Pomysłem na sukces było umieszczenie w sieci swojej najnowszej płyty, za którą ściągający mógł zapłacić dowolnie określoną przez siebie kwotę. Okazało się to strzałem w dziesiątkę. Słuchacze ściągnęli płytę zupełnie legalnie, a grupa zarobiła porównywalne pieniądze, jak na tradycyjnym CD. Procent od sprzedaży był taki sam, jak przy stawkach oferowanych przez wytwórnie. Przy tym utarli nosa korporacjom muzycznym, które oczekują za swoją pracę ogromnych pieniędzy. Okazało się, że internet jest skutecznym narzędziem w walce przedmiotowym traktowaniem artystów. Pora, żeby również w Polsce doceniono taką możliwość promocji. Może dzięki temu doczekamy się artystów pokroju Radiohead.

Comments are closed.

  • Gatunki literackie
    Gatunków literackich jest mnóstwo. Już wieki temu Arystoteles wprowadził podstawowy podział na dramat, lirykę oraz epikę. Do dramatu zaliczał grecki uczony różnego rodzaju sceniczne komedie i tragedie. Liryka zaś to …
  • Mp3, a legalność
    Ilu prawników, tyle również można odnaleźć w Polsce interpretacji tego, czy pobieranie plików mp3 jest legalne. Prawnicy prześcigają się we wskazywaniu przepisów kodeksu prawnego, które dopuszczają takie działanie, a z …
  • Tuba
    Tuba to bardzo popularny instrument należący do grupy instrumentów dętych blaszanych. Jest to zdecydowanie największy spośród tej grupy instrumentów, a także posiada najniższy strój. Budowa tuby nie jest zbyt skomplikowana, …