Współczesna technologia multimedialna pozwala na szeroką promocję muzyki wśród fanów. Wielu artystów skazanych jest jednak na konieczność polegania w tej sferze na wytwórniach. Wynika to z zapisów kontraktowych. Często droga promocji jaką obiera firma różni się od wizji artysty. Zespół Radiohead pokazał, że można na własną rękę promować swoje krążki. Pomysłem na sukces było umieszczenie w sieci swojej najnowszej płyty, za którą ściągający mógł zapłacić dowolnie określoną przez siebie kwotę. Okazało się to strzałem w dziesiątkę. Słuchacze ściągnęli płytę zupełnie legalnie, a grupa zarobiła porównywalne pieniądze, jak na tradycyjnym CD. Procent od sprzedaży był taki sam, jak przy stawkach oferowanych przez wytwórnie. Przy tym utarli nosa korporacjom muzycznym, które oczekują za swoją pracę ogromnych pieniędzy. Okazało się, że internet jest skutecznym narzędziem w walce przedmiotowym traktowaniem artystów. Pora, żeby również w Polsce doceniono taką możliwość promocji. Może dzięki temu doczekamy się artystów pokroju Radiohead.

Comments are closed.

  • Kino dla młodych mamKino dla młodych mam
    Kino kojarzy się nam zwykle z ciszą, ciemnością i spokojem. Zwykle na seanse filmowe przychodzą sami dorośli. A ich dzieci pozostają pod opieka opiekunek lub też w sąsiedniej salce kinowej. …
  • „Nowe, młode odkrycia”„Nowe, młode odkrycia”
    Ostatnio bardzo modne jest promowanie młodych gwiazd. Są one młode i dlatego łatwo je ukształtować. Niestety jednak sława bardzo źle wpływa na młodych ludzi. Stają się oni egoistami, którzy w …
  • Muzyka z sieciMuzyka z sieci
    Oryginalne płyty CD są w dzisiejszych czasach dość drogie, chociaż oczywiście wiele w tym miejscu zależy również od tego, co konkretnie się chce kupić. W każdym bądź razie mnóstwo osób …