Współczesna technologia multimedialna pozwala na szeroką promocję muzyki wśród fanów. Wielu artystów skazanych jest jednak na konieczność polegania w tej sferze na wytwórniach. Wynika to z zapisów kontraktowych. Często droga promocji jaką obiera firma różni się od wizji artysty. Zespół Radiohead pokazał, że można na własną rękę promować swoje krążki. Pomysłem na sukces było umieszczenie w sieci swojej najnowszej płyty, za którą ściągający mógł zapłacić dowolnie określoną przez siebie kwotę. Okazało się to strzałem w dziesiątkę. Słuchacze ściągnęli płytę zupełnie legalnie, a grupa zarobiła porównywalne pieniądze, jak na tradycyjnym CD. Procent od sprzedaży był taki sam, jak przy stawkach oferowanych przez wytwórnie. Przy tym utarli nosa korporacjom muzycznym, które oczekują za swoją pracę ogromnych pieniędzy. Okazało się, że internet jest skutecznym narzędziem w walce przedmiotowym traktowaniem artystów. Pora, żeby również w Polsce doceniono taką możliwość promocji. Może dzięki temu doczekamy się artystów pokroju Radiohead.

Comments are closed.

  • Głośno o NergaluGłośno o Nergalu
    W ostatnich dniach głośno jest o Nergalu. Przyczyną tego jest jego stan zdrowotny. Podobno zostały odwołane koncerty z jego udziałem właśnie z tego powodu. Już przy pierwszym odwołaniu, portale plotkarskie …
  • Naprawa saksofonu warszawaNaprawa saksofonu warszawa
    Naprawa saksofonu Warszawa. Saksofon jest niesamowitym instrumentem. Wydobywany z niego dźwięk doskonale łagodzi zmysły i sprawia, że każdy może zapaść się w swoich myślach. Saksofon kojarzy się oczywiście z jazzem, …
  • FotoplastykonFotoplastykon
    Fotoplastykon jest jednym z symboli w historii fotografii oraz kinematografii. Jest to maszyna, która służy do prezentacji pojedynczych zdjęć stereoskopowych. Cechą unikalną jest to, że na jednym stanowisku można było …