Współczesna technologia multimedialna pozwala na szeroką promocję muzyki wśród fanów. Wielu artystów skazanych jest jednak na konieczność polegania w tej sferze na wytwórniach. Wynika to z zapisów kontraktowych. Często droga promocji jaką obiera firma różni się od wizji artysty. Zespół Radiohead pokazał, że można na własną rękę promować swoje krążki. Pomysłem na sukces było umieszczenie w sieci swojej najnowszej płyty, za którą ściągający mógł zapłacić dowolnie określoną przez siebie kwotę. Okazało się to strzałem w dziesiątkę. Słuchacze ściągnęli płytę zupełnie legalnie, a grupa zarobiła porównywalne pieniądze, jak na tradycyjnym CD. Procent od sprzedaży był taki sam, jak przy stawkach oferowanych przez wytwórnie. Przy tym utarli nosa korporacjom muzycznym, które oczekują za swoją pracę ogromnych pieniędzy. Okazało się, że internet jest skutecznym narzędziem w walce przedmiotowym traktowaniem artystów. Pora, żeby również w Polsce doceniono taką możliwość promocji. Może dzięki temu doczekamy się artystów pokroju Radiohead.

Comments are closed.

  • UrozmaicenieUrozmaicenie
    Odtwarzacze mp3 – jak sama już nazwa sugeruje – służą przede wszystkim do odtwarzania muzycznych plików zapisanych w formacie mp3 w wykonaniu takich artystów jak chociażby Kasia Kowalska, Renata Przemyk, …
  • Uwaga na mp!Uwaga na mp!
    Widzisz na stronie internetowej łakomy kąsek w postaci pliku mp3, który jest autorstwa twojej ulubionej gwiazdy? Zastanów się kilkakrotnie nim zdecydujesz się na pobieranie tego pliku, gdyż wielce prawdopodobne, że …
  • Castingi dla dzieciCastingi dla dzieci
    Uzdolnione dziecko. Mając zdolną artystycznie pociechę powinniśmy jej dać możliwość rozwijania swojego talentu. Talent artystyczny to nie tylko zdolności w zakresie muzyki, czy malarstwa , ale także aktorstwa. Nie wszystkie …