Współczesna technologia multimedialna pozwala na szeroką promocję muzyki wśród fanów. Wielu artystów skazanych jest jednak na konieczność polegania w tej sferze na wytwórniach. Wynika to z zapisów kontraktowych. Często droga promocji jaką obiera firma różni się od wizji artysty. Zespół Radiohead pokazał, że można na własną rękę promować swoje krążki. Pomysłem na sukces było umieszczenie w sieci swojej najnowszej płyty, za którą ściągający mógł zapłacić dowolnie określoną przez siebie kwotę. Okazało się to strzałem w dziesiątkę. Słuchacze ściągnęli płytę zupełnie legalnie, a grupa zarobiła porównywalne pieniądze, jak na tradycyjnym CD. Procent od sprzedaży był taki sam, jak przy stawkach oferowanych przez wytwórnie. Przy tym utarli nosa korporacjom muzycznym, które oczekują za swoją pracę ogromnych pieniędzy. Okazało się, że internet jest skutecznym narzędziem w walce przedmiotowym traktowaniem artystów. Pora, żeby również w Polsce doceniono taką możliwość promocji. Może dzięki temu doczekamy się artystów pokroju Radiohead.

Comments are closed.

  • Kręcenie wielkich produkcjiKręcenie wielkich produkcji
    Nikt nie ma dzisiaj wątpliwości, że kręcenie wielkich filmowych produkcji to dla ogromnej rzeszy amerykańskich biznesmenów doskonały sposób na inwestycję. Tak jak można swoje miliony dolarów z powodzeniem wyłożyć na …
  • Idol i jego gwiazdyIdol i jego gwiazdy
    Chyba nie ma wśród nas osoby, która nie lubiłaby oglądać filmów. Jest to jedna z lepszych rozrywek, z jaką mamy do czynienia. Możemy go obejrzeć zarówno w kinie jak i …
  • TubaTuba
    Tuba to bardzo popularny instrument należący do grupy instrumentów dętych blaszanych. Jest to zdecydowanie największy spośród tej grupy instrumentów, a także posiada najniższy strój. Budowa tuby nie jest zbyt skomplikowana, …