Współczesna technologia multimedialna pozwala na szeroką promocję muzyki wśród fanów. Wielu artystów skazanych jest jednak na konieczność polegania w tej sferze na wytwórniach. Wynika to z zapisów kontraktowych. Często droga promocji jaką obiera firma różni się od wizji artysty. Zespół Radiohead pokazał, że można na własną rękę promować swoje krążki. Pomysłem na sukces było umieszczenie w sieci swojej najnowszej płyty, za którą ściągający mógł zapłacić dowolnie określoną przez siebie kwotę. Okazało się to strzałem w dziesiątkę. Słuchacze ściągnęli płytę zupełnie legalnie, a grupa zarobiła porównywalne pieniądze, jak na tradycyjnym CD. Procent od sprzedaży był taki sam, jak przy stawkach oferowanych przez wytwórnie. Przy tym utarli nosa korporacjom muzycznym, które oczekują za swoją pracę ogromnych pieniędzy. Okazało się, że internet jest skutecznym narzędziem w walce przedmiotowym traktowaniem artystów. Pora, żeby również w Polsce doceniono taką możliwość promocji. Może dzięki temu doczekamy się artystów pokroju Radiohead.

Comments are closed.

  • Kilka słów o Audrey HepburnKilka słów o Audrey Hepburn
    Audrey Hepburn to niewątpliwie jedna z największych gwiazd minionego stulecia. Razem z Marylin Monroe została uznana za najpiękniejszą aktorkę oraz kobietę. Nie ma chyba na świecie osoby, która nie wiedziałaby …
  • Malowanie na szkleMalowanie na szkle
    Nie subtelności detali, lecz zdecydowana odrębność stylu, a zwłaszcza kolorytu, cechuje obszerną w skali kolorystycznej i ilości schematów kompozycyjnych grupę krakowską, znaną głownie z okolic Bochni i Tarnowa. Nazwać ją …
  • Kino młodych widzówKino młodych widzów
    Potrzeba bycia kulturalnym i życia w zgodzie z kulturą leży głęboko w każdym z nas. Dla niektórych jest to cecha oczywista i najważniejszą rzeczą jest ciągłe jej poszerzanie, rozwijanie i …